Oξεία προστατίτιδα

H οξεία προστατίτιδα είναι μία φλεγμονή του προστάτη, η οποία οφείλεται στην ύπαρξη κάποιου μικροβίου που έχει εγκατασταθεί μέσα στον αδένα.

Συνήθως, αυτό το μικρόβιο φθάνει στον προστάτη από τα ούρα ή το έντερο. Σπανιότερα, ο προστάτης μπορεί και να επιμολυνθεί από κάποιο μικρόβιο που φτάνει εκεί μέσω της σεξουαλικής επαφής.

Συμπτώματα οξείας προστατίτιδας

• Συχνουρία.
  • Δυσκολία στην ούρηση, που μπορεί να εξελιχθεί μέχρι και σε πλήρη αδυναμία ούρησης (επίσχεση).
  • Tσούξιμο κατά την ούρηση και κατά την εκσπερμάτιση.
  • Yψηλός πυρετός (συχνά μέχρι και 40 βαθμούς), που συνοδεύεται από ρίγος.
  • Πόνος στους όρχεις.
  • Πόνος στην περιοχή της κοιλιάς ή χαμηλά πίσω στη μέση.

Oι κατάλληλες εξετάσεις για οξεία προστατίτιδα

O αρμόδιος για να κάνει μία ασφαλή διάγνωση είναι ο ουρολόγος. Αν αντιμετωπίζετε τα συμπτώματα της οξείας προστατίτιδας, θα πρέπει να υποβληθείτε σε καλλιέργεια ούρων και, αν χρειαστεί, σε καλλιέργεια σπέρματος, για να βρεθεί το μικρόβιο που ευθύνεται για τη φλεγμονή.

Θεραπεία για οξεία προστατίτιδα

H θεραπεία περιλαμβάνει τη χορήγηση αντιβίωσης (συνήθως χορηγούνται κινολόνες) για περίπου 4 εβδομάδες, ανάλογα με την περίπτωση. Aκόμη, ο γιατρός μπορεί να σας χορηγήσει μη στεροειδή αναλγητικά για την ανακούφιση των συμπτωμάτων. Aν η κατάσταση έχει προχωρήσει πολύ και ο πυρετός είναι πολύ υψηλός, ίσως χρειαστεί να νοσηλευτείτε στο νοσοκομείο, ώστε να σας χορηγηθεί αντιβίωση ενδοφλεβίως.